
Kuvagalleria
Opetustyön ja varhaiskasvatuksenkirjoja
Tuotteen kuvaus
Myydään siistit ja hyväkuntoiset opetustyönkirjat, varhaiskasvatuskirjat:
Timo Saloviita (toim.):
Samanaikaisopetus -
Tuntisuunnitelmia ja työtapoja
Julkaistu 2016
- Vaikka samanaikaisopetusta käyttävät opettajat ovat tyytyväisiä työtapaan, samanaikaisopetus ei ole kovin yleistä, Tässä teoksessa eri kouluasteilla samanaikaisopetusta toteuttaneet opettajat kertovat tuntisuunnitelmista ja työtavoista, joita he ovat onnistuneesti hyödyntäneet omassa opetuksessaan. Lisäksi kerrotaan, millaisilla eri tavoilla samanaikaisopetusta voi toteuttaa, ja vastataan työtapaa koskeviin kysymyksiin.
Kirjan lukemisen jalkeen on helppo ottaa ensimmäinen askel ja kokeilla, miten antoisaa samanaikaisopetus voi olla!
15 + postikulut 6,90
Timo Jantunen, Rauno Haapaniemi:
Ilоa kouluun - Avaimia kouluviihtyvyyteen
Julkaistu 2013
- Vaikka suomalaislasten oppimistulokset ovat osoittautuneet hyviksi, koulussa ei viihdytä. llo ei viihdy yksipuolisen hiljaisuuden pedagogikassa, eikä penkittämisellä päästä pitkälle.
Tässä teoksessa kaksi kokenutta opettajaa ottavat kantaa, uskovat omaan kokemukseensa ja kuuntelevat herkällä korvalla toisten ajatuksia löytääkseen kouluviihtyvyyden avaimet. Tekijät tuovat esin oppimisen, rauhallisen kasvun ja syvällisen sivis-
tyksen kannalta olennaisia kysymyksiä. Kirjaa lukiessasi pääset selvittämään, mistä oppimista edistävä työskentelyilmapiiri ja viihtyminen oikeastaan syntyvät.
12 + postikulut 6,90
Ranno Haapaniemi, Liisa Raina:
Rakenna oppiva ryhmä - Pedagogisen viihtymisen käsikirja
Julkaistu 2014
- Opettajat tulevat työpaikalleen ensisijaisesti opettamaan, oppilaiden näkökulmasta sosiaalisten suhteiden hoitaminen on oppimista tärkeämpää. Se, minkä opettajat yleensä kokevat työrauhaksi, on oppilaiden mielestä
passiivista hiljaisuutta. Lyijykynä, pyyhekumi ja ruutuvihko edustavat diginatiiveille aikamatkaa esihistoriaan. Jotta oppilaat saadaan innostumaan oppimisesta, on oppilaiden ja
opettajien erilaisten odotusten ja tarpeiden välttämättä lähestyttävä toisiaan.
Tämä kirja tarjoaa ratkaisuksi pedagogista viihtymistä. Se on tila, jossa oppilaat ovat turvalliseksi kokemassaan ryhmässä uteliaita ja motivoituneita oppimaan ja he myös kokevat voivansa vaikuttaa koulussa itseään koskeviin asioihin.
Opettajan tärkeä tehtävä on huolehtia turvallisen ryhmän rakentamisesta. Vain tuntemalla oppilaiden maailmaa ja ryh-
mãilmiöitä opettaja voi ohjata oppimista oikeaan suuntaan.
Rakenna oppiva ryhmä - Pedagogisen viihtymisen käsikirja on ajatuksia herättävä teos, jonka luettuasi ymmärrät, miksi opettajan on tärkeää panostaa ryhmien toimivaan vuorovaikutukseen.
18 + postikulut 6,90
Timo Saloviita:
Työrauha luokkaan - Löydä omat toimintamallisi
Julkaistu 2007
- "Työrauha luokkaan. Löydä omat toimintamallisi" on kokoava johdatus keinoihin, joiden avulla opettaja pystyy luomaan oppimista edistävän, myönteisen ilmapirin omaan luokkaansa. Uudelle opettajalle kirja on henkiinjäämispakkaus. Kokenut opettaja saa puolestaan tilaisuuden vertailla omia ratkaisujaan kirjan ehdotuksiin ja kehittää omia
toimintamallejaan.
Kirjassa tuodaan esiin opettajan auktoriteetin rakentamisen perusteita ja hyvän opetuksen ehtoja. Siinä esitellään käytännön esimerkkien avulla keinoja, joiden avulla opettaja voi korjata luokan toimintaa uhkaavia häiriöitä oppitunnilla ja pystyy rakentamaan luottamukseen perustuvan suhteen oppilaisiinsa. Lisäksi käsitellään erityisopetukseen
littyviä kysymyksiä ja toimintaa kriisitilanteissa. Kirjan ohjeet toimivat
opetuksen kaikilla tasoilla päiväkodeista aikuiskoulutukseen.
Timo Salovita on Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitoksen erityispedagogikan professori.
10 + postikulut 6,90
Heini Paavola, Mirja-Tytti Talib:
Kulttuurinen moninaisuus päiväkodissa ja koulussa
Julkaistu 2010
- Mitä kulttuurisen tai uskonnollisen vähemmistöön kuuluvan lapsen ja nuoren ottaa huomioon? Miten oma asennoitumisesi johonkin vähemmistöryhmään kuuluvaan lapseen tai nuoreen heijastuu hänen kasvuunsa?
Tässä teoksessa esitellään maahanmuuton sekä maahanmuuttaja- ja vähemmistöryhmien taustoja. Kirjan kirjoittajat tuovat esille myös monikulttuurisuuden unohdetut puolet, kuten uskontoihin ja uskonnollisiin likkeisin littyvät kysymykset, sekä tarkastelevat, mitä haasteita ja mahdollisuuksia monikulttuurisuus tuo päïiväkodille ja koululle. Lasten ja nuorten taustojen tunteminen auttaa toimimaan heitä arvostaen ja kunnioittaen.
Teoksen tavoitteena on käytännön tilanteiden avulla avata kulttuurista
moninaisuutta. Kirja antaa opetus- ja kasvatustyössä toimiville eväitä ratkoa arjen tilanteita koko ajan monimuotoistuvassa yhteiskunnassa.
Heini Paavola työskentelee monikulttuurisuuskasvatukseen erikoistuneena yliopistonlehtorina ja Mirja-Tytti Talib didaktikan yliopiston-
lehtorina, Paavolalla on yli 20 vuoden kokemus luokanopettajana ja
erityisopettajana. Talib on työskennellyt yliopistonlehtorina ja luokanopettajana sekä Suomessa että ulkomailla ja on yksi suomalaisen monikulttuurisuustutkimuksen pioneereista.
16 + postikulut 6,90
Postikuluja yhdistellään kaikista ilmoituksistani
Käyttäjäprofiili
Kirjaudu sisään, jos haluat nähdä profiilin ja lähettää viestejä.
Kirjaudu sisäänIlmoituksen metatiedot
Viimeksi muokattu: 8.7.2025 klo 11.25 ・ Ilmoituksen tunnus: 24249168