Kuvagalleria
Husqvarna x 4, miesten ja naisten
Tuotteen kuvaus
Kunto: Hyvä
Tyyppi: Muut pyörät
Ruotsalaista rautaa vuosikymmenten takaa. Neljä Huskua olisi ajajaa vailla. Yksi näistä on naisten ja kolme miesten mallia.
Toisessa kuvassa etummaisena oleva vihreä miesten malli on vuosimallia 1958. Kyseessä on 20 vuoden takainen metsälöytö romahtaneesta rakennuksesta. Siitä perintönä takavanteessa on lommo, joka näkyy selkeästi, mutta ei tunnu ajaessa. Kampi on korjaushitsattu jo muinoin, runko 2000-luvulla. Pyörä on osiltaan täysin alkuperäinen, vain joitakin laakereita olen uusinut. Satulakin on alkuperäinen jäykkä Lepper, joka on ajokelpoinen vain lisäpäällisen kanssa. Kuvissa näkyvän saa kyllä kauppaan. Renkaat ovat Nokian Sydneyt kokoa 44-635 parinkymmenen vuoden takaa, edelleen hyvässä ajokunnossa. Sisärenkaat ovat muinaiset punaiset Nokiat, joista ei loppua tule muuten kuin tyhjiksi unohtamalla. Alkuperäinen V-Låset –runkolukko on ilman avainta, mutta lukittuu ja aukeaa millä hyvänsä soveltuvalla liuskalla. Estää kyllä kuitenkin ensimmäisen känniääliön pyörää viemästä. Tämä yksilö on varustettu Solifer-dynamolla ja -kaksoisvalaisimella (pitkät ja lyhyet valot), ja myös alkuperäinen takavalo on kytketty. Haaraseisontatuki ja ohjainlukitus. Kaikki toimii moitteetta ja kulku on kevyttä.
Toinen, sininen pyörä on vuodelta 1962. Tämä oli jo päätyä sulatukseen, mutta vielä löytyi kriittiset osat ajokuntoon saattamiseksi. Etulokari ja takavanne on lainattu aikalaisesta naisten Monarkista. Ketju on liki ajamaton ja renkaat upouudet Durot kokoa 40-635. Satula lienee alkuperäinen Lepper, johon on asennettu jo ammoin Nokian Gummitehtaan Wape2 –satulanpäällinen. Etukiinnitys on Wapesta revennyt, mutta menoa se ei haittaa. Ihan kivasti kulkee tämä, joskaan vauhtia ei ihan hirveästi mummo-Monarkista periytyvällä välityksellä kerry. Sen sijaan ylämäet eivät suurta vaivaa tällä tuota. MYYTY
Kolmantena rivissä on musta vuoden 1960 malli. Tämäkin kaveri on romutukselta aikanaan pelastettu. Etuhaarukka on vaihdettu alkuperäisvaraosaan vuonna 2005. Vanteet ovat oikeaa väriä mutta väärää kokoa (halkaisija on 622 mm alkuperäisen 635 sijasta). Myös satula on kotoisin jostain toisesta pyörästä. Valot toimivat dynamolla molempiin suuntiin. Tässäkin on alkuperäinen haarajalka ja ohjauksen seisontalukitus.
Punainen naisten malli on vuodelta 1962. Tämäkin on vuosientakainen metsälöytö, jonka olen rakentanut kuntoon. Etuhaarukka, lokarit ja tarakka ovat pykälää vanhemmasta Monarkista. Kampi on korjaushitsattu jo muinoin. Satula on hollantilainen Kunst, kotoisin jostakin muinaisesta Helkamasta ja palvellut tämän Huskun kuskia jo ennen unholaan jäämistä. Siihen on ajan hammas iskenyt aika rumasti ja on ajokelpoinen - ihan mukavakin - vain lisäpäällisen kanssa. Kuvissa näkyvän saa mukaan kauppaan. Renkaat ovat uudet harmaat Durot kokoa 40-635. Takavannetta ei voi kehua, se on saanut osumaa jossakin sen verran, etten ihan heitottomaksi sitä enää saanut. Ihan hyvin pyörii kuitenkin. Runkolukko on alkuperäistä tyyliä edustava YWS-peltilukko.
Tämä Husku on varustettu Solifer-dynamolla ja -kaksoisvalaisimella (pitkät ja lyhyet valot), ja myös takavalo on kytketty. Tällä varustuksella se on siis katulaillinen myös syksyn pimeillä.
Hintaa pyörät pitävät 65 euroa kappaleelta, taikka satasen parilta.
Huskuja voi noutaa Jyväskylän Nyrölästä. Kuljetus järjestyy Tikkakoskelle päivittäin ja myös muualle Jyvässeudulla sopimuksen mukaan. Nopeimmin saa kiinni soittamalla 0400-896014, mutta viestitkin tavoittavat ajan oloon.
Profiilin tiedot
Kirjaudu sisään, jos haluat nähdä profiilin ja lähettää viestejä
Kirjaudu sisäänIlmoituksen metatiedot
Viimeksi muokattu: 20.5.2024 klo 6.59 ・ Ilmoituksen tunnus: 6109481