Kuvagalleria
Erkki Karvonen: Imagologia
Tuotteen kuvaus
Kunto: Hyvä
Erkki Karvonen: Imagologia
Alaotsikko: Imagon teorioiden esittelyä, analyysiä, kritiikkiä
Sarja: Acta Universitatis Tamperensis 544
ISBN: 9514441524
Kustantaja: Tampereen yliopisto
Kieli: Suomi
Painovuosi: 1997.
Sivumäärä: 315.
Sidonta: Nidottu, pehmeäkantinen.
Kunto: Hyvä.
Muuta: Kansissa pientä kulumaa ja nuhruisuutta
"Suomi on yhä läpikotaisemmin muuttumassa mielikuvayhteiskunnaksi, jossa kaikki toimijat yksittäisistä ihmisistä aina kansallisvaltion tasolle saakka joutuvat huolehtimaan imagostaan. Presidentti ja pääministeri ovat eräänlaisia ylimpiä imagonvartijoita, jotka vahtivat ettei vääriä signaaleja lähde markkinoille. Sitä mukaa kun sääntelyjen purku, yksityistäminen ja tulosvastuullistaminen etenevät, joutuvat myös julkisen sektorin toimijat kilpailemaan asiakkaista ja tässä kilpailussa mielikuva toimijasta on merkittävä tekijä.
Tässä yhteiskunnallisessa tilanteessa imagon aihepiirin tutkiminen on tärkeää. Oma panokseni tähän imagon tutkimukseen on perustutkimuksen luonteisesti selvittää syvällisesti ja laaja-alaisesti imagon teoriaa eli sitä kuinka imagoa on tieteellisesti selitetty. Uudissana "imagologia" tarkoittaa "sanaa, selityksiä, oppia imagosta".
Työssä käsitellään yhdeksää erilaista lähestymistapaa, joista käsin imagon aihepiiriä on pyritty ymmärtämään ja selittämään. Imagon teorian klassikot käydään läpi, samoin sovelletaan aiheeseen uusimpia yhteiskuntatieteellisiä lähestymistapoja kuten retoriikkaa ja kulttuurintutkimusta. Lisäksi kehitetään oma kokonaisnäkemys imagosta.
Tekijän oman näkemyksen mukaan imagossa ja mielikuvassa on tietoteoreettisesti kyse retorisesta perspektiivien hallinnasta: missä suhteessa asia esitetään ja missä suhteessa ihmiset alkavat ajatella sitä. Retoriikka on taitoa aktualisoida asiat halutussa suhteessa ihmisten mielissä. Onnistunut retorinen operaatio voi saada koko yhteiskunnassa vallalle viestijälle edullisen käsityskannan ja näin asia muuttuu sosiaaliseksi todellisuudeksi."
Asiasanat: kulttuurintutkimus, mielikuvat, kulttuurinen representaatio, stereotypiat, kuvat, symbolit, identiteetti, kulttuurinen vuorovaikutus, kulttuurien kohtaaminen, kulttuurianalyysi, kulttuurien tutkimus, kulttuurinen monimuotoisuus, kulttuurinen identiteetti, kansalliset mielikuvat, kulttuurierot, kulttuurien väliset suhteet, kulttuurinen merkitys, kulttuurinen representaatio, kulttuuritulkinta, kulttuurinen konstrukti, kulttuurinen tiedostaminen, mielikuvien vaikutus, kulttuurien väliset konfliktit, kulttuurien yhteentörmäys, kulttuurinen kommunikaatio, kulttuurin tutkimus, kulttuuriantropologia, Acta Universitatis Tamperensis, ISSN 1455-1616; 544, Acta Universitatis Tamperensis. Ser. A, ISSN 0496-7909; 544, föreställningar, viestintä, julkisuus, mielikuvat, yrityskuva, viestintäkulttuuri, filosofia, markkinointi, uutiset, mielikuvamarkkinointi, joukkoviestimet, propaganda, mediakulttuuri, symbolit, imago, retoriikka, mainonta, politiikka, joukkoviestintä, talouselämä, puhetaito, mielikuvat, julkisuus, viestintä, joukkoviestintä, imagologi, imagot → tiedotustutkimus, imagot → teoriat, imagot → politiikka, Product image, Communication, Company image, Tuotekuva, imagologia
Katso myös muut myynnissä olevat edulliset kirjat ja lehdet!
Samoilla 6,90 € postikuluilla niin monta kirjaa kuin haluat!
Profiilin tiedot
Kirjaudu sisään, jos haluat nähdä profiilin ja lähettää viestejä
Kirjaudu sisäänIlmoituksen metatiedot
Viimeksi muokattu: 9.3.2024 klo 16.37 ・ Ilmoituksen tunnus: 5560109