
Kohdentaminen Torissa
Tori.fi:llä on Suomen parasta dataa suomalaisten ostokäyttäytymisestä. Olemme läsnä kuluttajien pienissä ja suurissa ostopäätöksissä. Me tiedämme mitä kuluttajat etsivät ja mitkä tuotteet trendaavat. Omaa dataamme hyödyntämällä pystymme tarjoamaan mainostajille parhaat kohdennusmahdollisuudet tavoittamaan kuluttaja ostohetkellä.
Kohdennusmahdollisuudet Torissa
Lue alta lisää eri kohdennusmahdollisuuksista
Demografia-kohdennus
Torissa ja Oikotiellä voit kohdistaa kampanjan erilaisten demografisten tekijöiden mukaan. Näitä kohdennuksia voivat olla muun muassa ikä, sukupuoli, kaupunki tai maakunta.
Geo-kohdennus
Voit kohdistaa kampanjan mihin tahansa maantieteelliseen alueeseen. Kohdistuksessa voidaan käyttää maakuntia, kaupunkeja tai vaikkapa tietyn sijainnin koordinaatteja.
Sisältökohdennus
Torissa voit kohdentaa kampanjan tiettyyn pää- tai alatuotekategoriaan. Päätuotekategoriat löydät Torin etusivulta. Näiden alla on useita tarkempia alakategorioita.
Retargeting
Vahvista viestiäsi retargetoinnilla ja konvertoi liikennettä sivustollesi. Retargetoinnin avulla voit kohdistaa kampanjan hyödyntämällä monipuolista tietoamme kuluttajakäyttäytymisestä.
Ostoaiekohdennus
Tavoita ostoaikeiset kuluttajat Torista. Ostoaiekohdennuksella voidaan kohdentaa mainontaa perustuen kuluttajan sivuston selaushistoriaan ja sen osoittamiin ostoaikeisiin.
Hakusanakohdennus
Torissa tehdään päivittäin satoja tuhansia erilaisia hakuja. Voit kohdistaa kampanjan erilaisiin hakusanoihin, kuten esimerkiksi suosittuihin brändeihin tai tuotteiden nimiin.
Kohdenna näihin segmentteihin!
Alla valmiita kohderyhmiä mihin voit kohdentaa mainontaa
Tavoita oikea yleisö Tori.fi:ssä – kohdennetusti ja tehokkaasti
Tori.fi tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa eri elämäntilanteissa olevat kuluttajat entistä tarkemmin. Olemme luoneet erilaisia kohderyhmiä, jotka perustuvat käyttäjien elämänvaiheisiin, kiinnostuksen kohteisiin ja demografisiin tietoihin.
Näiden segmenttien avulla voit viestiä juuri oikeille ihmisille – silloin, kun he ovat aktiivisesti etsimässä ja ostamassa.
Miten segmentit on rakennettu?
Kohdentamisen segmentit muodostetaan yhdistämällä evästetietoja, päätelaitetietoja ja kirjautumistietoja käyttäjän sivustokäyttäytymiseen. Kun käyttäjä täyttää ennalta määritellyt ehdot – kuten vähintään viisi sivulatausta seitsemän päivän aikana – hän liitetään automaattisesti relevanttiin segmenttiin. Hakukäyttäytymisessä huomioimme kahden edellisen kuukauden haut valituissa kategorioissa.
Segmentit ovat hyödynnettävissä myös ohjelmallisesti esimerkiksi diilien kautta.
Segmentti: Kesäfiilistelijät
Kesäfiilistelijät-segmentti kokoaa yhteen ne kuluttajat, joille oma piha, terassi tai parveke on paikka, jossa viihtyä, rakentaa ja rentoutua. Tämä kohderyhmä ei jää haaveilemaan – se tekee. He etsivät puutarhakalusteita, vertailevat kaasugrillejä, harkitsevat uuden kasvihuoneen hankintaa ja tutkivat, millä painepesurilla saa terassin puhtaaksi helpoiten.
Tietoa Kesäfiilistelijät -segmentistä:
Sukupuoli: 52 % Naisia, 48 % Miehiä
Ikäluokat: 19-26 (15%), 26-35 (18%), 36-45 (15%), 46-55 (11%), 56-65 (9%), 66+ (11%), määrittelemätön (22%)
Piha & puutarha kategoria
Kesäfiilistelijät kohderyhmä etsii seuraavilla hauilla:
Puutarhakalusteet, terassikalusteet, parvekekalusteet
grilli, kaasugrilli, pihasauna, kasvihuone, ruohonleikkuri, moottorisaha,leikkimökki, oksasilppuri, painepesuri, klapikone


Segmentti: Autoilijat
Autoilu ei ole vain liikkumista paikasta toiseen – se on kiinnostuksen kohde, harrastus ja tarpeellinen osa arkea. Autoilijat segmentin päivätavoittavuus yltää jopa 101 000 kävijään. He etsivät renkaita, vanteita tai kenties haaveilevat asuntovaunusta tulevalle kesälomalle.
Kohderyhmän sukupuolijakauma (70 % miehiä, 30 % naisia) ja laaja ikähaitari 18–66+ kertoo siitä, että autointressi on vahva useissa elämänvaiheissa – ensimmäisestä autosta harrastekärryihin tai koko perheen kulkupeliin.
Hakudata näyttää suunnan – Autoilijat ovat jo liikkeellä: Viimeisten kahden kuukauden aikana haetuimmat termit kertovat, mitä käyttäjät etsivät juuri nyt:
5x112, 5x120, 5x108, 4x100, 5x100, 4x108 – vannemitat, jotka paljastavat tarkat tarpeet
BMW, Volvo, Saab – suosikkimerkit haussa
Kesärenkaat, vanteet, bmw vanteet – sesonki- ja brändihakuja
Asuntovaunu – isomman hankinnan äärellä
Lasten turvaistuimet
Segmentti: Lapsiperheet
Tori on paikka, jossa etsitään välikausihaalaria, vertaillaan turvaistuimia, metsästetään Stokke Tripp Trappia sekä lasten polkupyöriä ja kypäriä seuraaville käyttäjälle. Segmentti tavoittaa erityisesti nuoret aikuiset ja pienlapsiperheet, joille lasten hyvinvointi, käytännöllisyys ja arjen sujuvuus ovat keskiössä:
Tietoa Lapsiperheet -segmentistä:
Naisia 58 %, miehiä 42 %
Ikäluokat: 18-25 (18%), 26-35 (25%), 36-45 (18%), 46-55 (8%), 56-65 (7%), 66+ (8%), määrittelemätön (17%)
Hakusanat paljastavat, mitä arjessa oikeasti etsitään. Viimeisen kahden kuukauden aikana segmentin käyttäjät ovat etsineet muun muassa:
Tunnettuja brändejä ja tuotteita: Stokke Tripp Trapp, Polarn O. Pyret, Affenzahn, Schleich, Lego
Arjen tarpeita: Kurahaalari, välikausihaalari, softshell-haalari, paljasjalkakengät, vaatepaketti, lasten polkupyörät, lasten kypärät, jopo
Turvallisuus ja kehitys:Turvaistuin, pinnasänky, syöttötuoli, leikkikeittiö, keppihevonen


Segmentti: Muuttajat +25v
Tämä datasegmentti tavoittaa muuttajat asunnon ostoprosessin alusta saakka – unelmien kartoituksesta hintavertailuihin ja pankkikyselyihin – aina siihen hetkeen, kun ensimmäiset laatikot avataan ja kodin ensiaskeleet otetaan. Yli 25‑vuotiaat muuttajat etsivät erityisesti suurempia asuntoja ja taloja, joissa on enemmän huoneita.
Tietoa Muuttajat -segmentistä:
Sukupuoli: Naisia 76 %, miehiä 24 %
Ikäluokat: 26-35 (21%), 36-45 (10%), 46-55 (9%), 56-65 (12%), 66+ (9%), määrittelemätön (21%)
Myytävät asunnot ja > 3h
Jokainen tehty haku on askel kohti tilaa, joka tuntuu omalta:
Sohva, ruokapöytä, sohvapöytä, nojatuoli, matto, työpöytä, vuodesohva, Artek, pöytä, kulmasohva, ruokailuryhmä, ruokapöydän tuolit, tuolit, ruokapöytä pyöreä
Segmentti: Ensikodin metsästäjät
Tämä kohderyhmä selaa asuntoilmoituksia kännykkä kädessä bussissa, kirjastossa tai kahvilassa. He vertailevat vuokria, pohjapiirroksia ja etäisyyksiä koululle. Heitä kiinnostaa, kuuluuko vesi vuokraan, onko netti valmiina ja mahtuuko huoneeseen sänky, työpöytä ja ehkä pieni kasvi ikkunalaudalle. Näin he kokoavat palaset uuteen kotiinsa ja tekevät ensiasunnosta aidosti omannäköisensä.
Tietoa Ensikodin metsästäjät -segmentistä:
Sukupuoli: Naisia 81 %, miehiä 19 %
Ikäluokka: 18-25 -vuotiaat
Vuokrattavat yksiöt ja kaksiot
Suurimmat opiskelijakaupungit: Uusimaa, Turku, Tampere, Oulu, Jyväskylä
Koti ja sisustus
Nuoret tutkivat Toria etsiessään edullisia huonekaluja – jokainen tehty haku on askel kohti tilaa, joka tuntuu omalta:
sohva, ruokapöytä, sohvapöytä, nojatuoli, matto, työpöytä, vuodesohva, Ikea, pöytä, kulmasohva, ruokailuryhmä, ruokapöydän tuolit, tuolit ja pyöreä ruokapöytä.


Segmentti: Luonnonläheiset mökkeilijät
Mökkeilijöitä yhdistää rakkaus rutiineihin, jotka eivät tunnu velvollisuuksilta: puusaunan lämmitys, marjojen keruu, souturetki tyynellä järvellä. Tämä segmentti tavoittaa nämä luonnonrauhaa ja yksinkertaista elämää kaipaavat kuluttajat täydellisellä hetkellä – ensimmäisestä mökkihausta pihan viimeiseen istutuspenkkiin.
Tietoa Mökkeilijät -segmentistä:
Sukupuoli: Naisia 71 %, miehiä 29%
Ikäluokat: 18-25 (18%), 26-35 (21%), 36-45 (10%), 46-55 (9%), 56-65 (12%), 66+ (9%), määrittelemätön (21%)
Myytävät/vuokrattavat loma-asunnot ja piha & puutarha
Mökkeilijät hakevat:
Hirsikehikko, siirrettävä mökki, ponttooni, mökki, hirsi, laituri, pihasauna, leikkimökki, vesipata, puucee, ulkohuussi - Mökki & Rakentaminen
Aurinkopaneeli, kaasupullo, moottorisaha - Energia & Vapaa-aika
Puutarhakalusteet, terassikalusteet, parvekekalusteet, kasvihuone, ulkokalusteet, pihakalusteet, ruohonleikkuri, oksasilppuri, painepesuri, klapikone, kaasugrilli, grilli - Piha & Puutarha
Aineisto-ohjeet & Sopimusehdot
Jotta mainoksesi toimisivat optimaalisesti, on tärkeää noudattaa Torin aineisto-ohjeita.
Alla olevan linkin kautta löydät lisää tietoa sopimus- ja yleisistä käyttöehdoista yritysasiakkaille.